The Predicate Production Guild – Gloria’s Theme

The Predicate Production Guild

Gloria’s Theme

(Disposable Music; 2010)

Értékelés: 7,3

 

 

 

A napokban jelent meg a Disposable Music, a Finders Keepers új sublabelének legfrissebb kiadványa, amely The Predicate Production Guild előadó nevét viseli a címkéjén. Bár a lemez nem a nagyközönséget célozza meg, (kis példányszámú, kizárólag bakeliten lát napvilágot) az álnév mögött az évtized egyik legismertebb, legelismertebb hip-hop producere bújik meg.

A Disposable Music kiadót nem is olyan régen, 2009-ben indították útjára, azzal a céllal, hogy rajta keresztül betekintést nyerhessünk az elektronikus zene elfeledett innovátorainak világába. Elsőként egy válogatás jelent meg, amely leginkább a későbbi kiadványok előhírnökeként szolgált. Ezen a 17 számos áttekintőn találunk pakisztáni popot, korai elektronikus zenét Olaszországból és Németországból, de van rajta egy olyan darab is, ami Madlibnek tett nagy szolgálatot Erykah Badu Healer-jének megkomponálásakor.

Az említett válogatás után az egyes előadók mára már poros albumain volt a sor, hogy szép lassan előkerüljenek sötét fiókjaik legmélyéről. Így érkezett meg még 2009-ben a 60-as 70-es évek béli instrumentális pakisztáni pop szerűség a Tafo Brothers-től, korai elektronikus zene (részben tévés és rádiós szignálok) Bruno Spoerri-től, majd most, Guillermo Scott-Herren ál-őskövület lemeze. Így van, a leginkább Prefuse 73 néven ismert producer továbbra sem nyugszik, szüntelen felfedezőútjának következő állomása a Gloria’s Theme képzeletbeli története.

A számokról hol a The Advisory Circle féle Ghost Box-os library music, hol Prefuse 73 saját, ezen az albumon leginkább a korai Four Tet-eket idéző stílusa, hol pedig a régi francia animációs filmeket megelevenítő effektek és furcsa hangok ugranak be. Ezeken kívül persze számtalan egyéb hatást is fedezhetünk még a Gloria’s Theme-en: néha például az az érzésem, mintha Omar Rodriguez-Lopez egy free jazzesebb jamjének lassú részét hallanám, az ütős szekción pedig a Zach Hill-el való közös munkájának hatása bukik elő néhol. Guillermo viszont zseniálisan operál a keze ügyébe kerülő hangokkal és remekül olvasztja magába ezeket a valamelyest azért különböző stílusokat. Bevallom, először nem értettem mi keresnivalója van egy hozzá hasonló producernek egy ilyen sorozat kiadványán. Amikor viszont meghallgattam az albumot és hallottam milyen könnyűszerrel vált egyik stílusról a másikra, miközben igazi mesemondóként, tökéletes részletességgel tárja elénk a 60-as, 70-es évek kísérleti zenéinek világát, rögtön elillant ez a kétségem.

Úgy látszik viszont, hogy túl sokat vártam a The Predicate Production Guild film nélküli filmzenéjétől. Mivel már a válogatáslemezen is a kedvenceim között voltak az ő darabjai, reméltem, hogy egy eszméletlen meghatározó albumot kapok majd kézhez a Gloria’s Theme személyében. Bár el kell ismerni, hogy a sorozat legújabb tagja is egy remek album, az elvárásaimnak sajnos nem sikerült maradéktalanul megfelelnie. Látszólag minden a helyén van, épp csak az a kis meghatározhatatlan valami hiányzik ahhoz, hogy menthetetlenül beleszeressek. Talán az a baj, hogy az én ízlésemnek ez kicsit túl egzakt a műfajához képest. Valószínűleg jót tenne az albumnak, ha egy-két fokkal absztraktabb lenne, ha kicsit kevésbé lenne precíz és gyakrabban elengedné el magát. Néhány egészen kivételes, emlékezetes számot leszámítva viszont, ez nekem csak egy igen kellemes album marad. A nagy szerelem pedig elmarad.

Reklámok
The Predicate Production Guild – Gloria’s Theme

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s