Joy Orbison – The Shrew Would Have Cushioned The Blow EP

Joy Orbison

The Shrew Would Have Cushioned The Blow EP

(Aus Music; 2010)

 

 

 

 

A dél-londoni Peter O’Grady – vagy ismertebb nevén Joy Orbison – a dubstep egyik legismertebb feltörekvője napjainkban. A tavalyi debütáló ep-jéről (Hyph Mngo / Wet Look) az első szám több nemzetközi magazinnál is elnyerte az év elektronikus tánczenéje díjat, ami kellő ideig biztosított reflektorfényt a huszonkétéves művész számára ahhoz, hogy gyorsan megszilárdítsa pozícióját még pár kiváló zenével. A legújabb, The Shrew Would Have Cushioned The Blow ep ékes bizonyítéka ennek: Orbison nem igazán feszegeti önnön határait, sőt, kifejezetten biztonsági megjelenésről van szó a Hyph Mngo után, de ettől a végeredmény még nagyon jó. A címadó felvétel hozza a már jól megszokott melankólikus-eufórikus, future garage-os posztdubstepet – vagy ahogyan a magyar blogszférában hivatkoznak rá nemes egyszerűséggel: mainstream dubstepet. Mélyről feltörő, szinte izzó hangok őrjítik meg az ütemeket, a töredezett vokál pedig épp annyira van csak minimálisan elszórva a számban, hogy a női hang szexissége még uralkodó maradjon. A kiadvány másik új száma (So Derobe) némi elmozdulás a sztenderd Joy Orbison-képlettől. Álmodozó hangvételű, kozmikus távlatokba elkalandozó témáról van szó, a férfi ének a késői kilencvenes évek soul/rnb korszakára emlékeztet. Ezzel szemben a címadó zene b-oldalon található Actress remixe apróbb csalódás: elvész az eredeti anyag varázsa a house interpretációban, és nem is kerül hozzá semmi ellensúlyozandó plusz. Persze lehet, hogy megfelelő kontextusban a tánctéren még működhet.

Advertisements
Joy Orbison – The Shrew Would Have Cushioned The Blow EP

Joy Orbison – The Shrew Would Have Cushioned The Blow EP” bejegyzéshez ozzászólás

  1. endast szerint:

    “vagy ahogyan a magyar blogszférában hivatkoznak rá nemes egyszerűséggel: mainstream dubstepet.”
    elég sajnálatos hogy a “hagyományos” vobbli dubstep után mostanság feltörekvő újabb vonalra ilyen hülye cimkéket aggatnak .
    Azt hiszem a dubstepforum-on is volt egy külön topik ahol a többek között az L-Vis 1990, Mosca ,Untold, James Blake, Sully vagy az említett Joy Orbison stb által fémjelzett al/irányzatnak sikerült “intelligent dubstep” és “lady dub” meg hasonló frenetikus elnevezéseket találni de talán még ezt is sikerült túlszárnyalni ezzel a mainstream dubsteppel.
    Grat! Igazán semmitmondó.
    Oké hogy valahogy meg kell különböztetni meg nevén nevezni a gyereket de most komolyan ez a mainstream dubstep mivel visz közelebb a megoldáshoz?
    Nem hinném hogy odakint mainstreamebb mint Skream Rusko vagy akármelyik társa idehaza meg inkább hagyjuk is.:)
    Ja és oké oda van írva nem te találtad hanem a magyarblogszféra de szerintem akkor se kéne támogati annyira a hülyeséget.
    Amúgy tök jó a cikk meg teljesen jogos amit a megjelenésről írtál csak ez a mainstream dubstep duma kicsinált :)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s