Computer Jay – Maintain

Computer Jay

Maintain

(Ramp Recordings; 2010)

 

 

 

 

Ha már a Werk Discs-ről léptennyomon áradozok, úgy tisztességes, hogy más kedvenceket is hasonló módon kiemeljek. Ilyen, nálam szintén nagyra becsült kiadó a Ramp Recordings is. A Werk Discs-hez hasonlóan ők is (ki gondolta volna) az elektronikus zene, azon belül is a mindenféle instru hip-hopok és jövő látó dubstepek világának határait tolják ki nagyjából minden egyes kiadványukkal. Úgy isten igazából 2008-ban indultak be, bár előtte is jelent már meg náluk Georgia Anne Muldrow album, és több Kankick kiadvány. Tavalyelőtt azonban végérvényesen berobbantak olyan kiadványokkal, mint Clouds hihetetlen érdekes hibrid-dubstep Timekeeper 12’-ese (Ras G remixével) vagy Zomby Liquid Dancehall/Strange Fruit-ja, de abszolút hibátlan a Samiyam és 2562 újraértelmezését tartalmazó 10’-es is, amin az előadók az imént említett Georgia Anne Muldrow album egyegy dalát formálták újjá. 2008-ban tehát bátran meg lehetett venni bármelyik kiadványukat, ezután, 2009-ben ott folytatták, ahol abbahagyták. Kétszer annyi kiadvány, kétszer annyi előadóval : Declaime, Flying Lotus, Falty DL, Slugabed, Shortstuff etc. Egyszóval, a csapatnak a legnagyobbak közt a helye. Megállás nélkül a lehető legfrissebb hangzásra összpontosítanak, így lazán tartják a lépést még a Hyperdub-bal is (sőt?).

Ropogós kiadványukon, mint a farzsebből előrántott adu ászt, úgy kapják elő a szintén 2009-ben hozzájuk szegődött előadót, Computer Jay-t. A lemezen egy szám található tőle, valamint három különböző verzió a Maintain témájára. Akik pedig a viccet újra elmesélik : Falty DL, Mike Slott illetve Ikonika. Egy ilyen lista mellett persze ki kételkedne benne, hogy a végeredmény zseniális. Computer Jay Maintain-je tisztességes trükkös hip-hop módjára döcög végig, miközben egy a leginkább Subtitle szabadelvű rappelésére hasonlító szövegelés fut a háttérben. Ezt követi egyik kedvenc producerem, Falty DL garage-es, 2-step-es remixe, ami egyébként a leginkább megőrzi az eredeti zene hangulatát. A new yorki producer már több mint egy éve nem tud mellényúlni és iszonyú konzisztensen szállítja a hihetetlenül igényes, furcsa, fémes hangzású, 21. századi garage dubstepeket. Ezután Mike Slott-on a sor, hogy szerencsét próbáljon, és felérjen a lemez előző két számához, ami hála az égnek, ezúttal sikerül is neki. Ezúttal – mondom – mert szerintem az utóbbi időben kicsit megfakultak a zenéi. Öröm látni viszont, hogy úgy tűnik sikerült újra erőre kapnia, és tudja hozni a maximumot egy örvénylő, pattogó, Mike Slott-osan „feelgood” hip-hoppal. A négy számos kislemezt végül a budapestiek nagy kedvence, Ikonika zárja egy rá jellemző, félig múlt idéző, félig jövő fele tekintő változattal, ami valószínűleg jól fog működni a táncparketteken, bár én azt hiszem, ezt a számot kevesebbre tartom, mint a másik három darabot.A EP-re mindenki hozta a tőle várható legtöbbet, beletéve a maga egyéniségét. Ennél többet egy pedig ilyen kiadvány esetében nem is várhatunk. Köszönjük Ramp Recordings!

Reklámok
Computer Jay – Maintain

Computer Jay – Maintain” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s