Roska – Roska

Roska

Roska

(Rinse; 2010)

Értékelés: 3,2

 

 

 

Nem lehetett volna ennél nagyobb felhajtást csinálni ennek az albumnak: Wayne “Roska” Goodlit a fiatal UK funky irányzat egyik legszalonképesebb neve, és eddigi megjelenéseivel határozottan rászolgált arra, hogy zászlóvivője legyen a stílusnak. Ugyan nagylemez tekintetében emberünket Donae’o tavaly már beelőzte, még hozzá egy igen korrekt gyűjteménnyel, de attól még a lehetőség továbbra is fennállt, hogy Roskáé legyen az első komoly UK funky album, ami megfelelő figyelmet kapva garantáltan eljut mindenkihez. A kész anyag megjelentetését el is vállalta a legújabb és legmenőbb UK bass zenékkel foglalkozó Rinse kiadó, vagyis innentől kezdve már tényleg minden csak azon múlott, hogy mit fogunk hallani.

Roska nagyon biztosra akart menni. A saját magáról elnevezett debütáló lemezére felrakta a két talán eddigi leghíresebb zenéjét (Love 2 Nite, Wonderful Day), és melléjük csak további nyolcat mellékelt. Aki ismerte és szerette az eddigi dolgait, az nem fog meglepődni: a kiadvány egy majdnem tízperces garage témával indul (Tomorrow Is Today), aminek a címe nem csak kiválóan ragadja meg a UK funky alapvető üzenetét, de jó sokszor hallani benne Roska saját magát felkonferáló, a művésznevét hosszan visszhangzó hangmintáját is – már-már túlzó mértékben. Ezt követően a hátralévő szűk egy órában jobbára house és garage felvételek következnek az ismert funky körítéssel. A Love 2 Nite továbbra sem vesztett semmit a szépségéből, és alapvetően az egész album hangzása kellően aktuális ahhoz, hogy halljuk: a UK funky egyik legismertebb szereplőjének a debütáló nagylemeze pörög a lejátszóban.

Két dolog miatt azonban mégis meredek lejtmenet ez a megjelenés. Egyrészt semmi album jellege nincsen, lényegében tíz extended verzió hallható egymás után különösebb elrendezés nélkül, minek eredményeként semmi sodrás, lendület nem tapasztalható. Minden a következő számtól függ, és bár a hozzávalók a tökéletes zenékhez kivétel nélkül megtalálhatóak, a végeredmény mégsem valami kiemelkedő. Az új felvételek közül egyedül az éneklős Energy adhat okot bizakodásra, az instrumentális darabok közül viszont nem egyet nem hogy középszerűnek nem lehet nevezni, hanem egyenesen borzalmasak (pl.: Squark, Hey Cutie, Messages). Valami nagyon rosszul sült itt el: talán azt nem kellett volna erőltetni, hogy minden szám hat-nyolc perc hosszú legyen, talán több tartalmat kellett volna elhelyezni bennük, például több hangmintával és több vokállal. Marad Donae’o a trónon.

Reklámok
Roska – Roska

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s