Reboot – Shunyata

Reboot

Shunyata

(Cadenza; 2010)

Értékelés: 4,0

 

 

 

Bemutatkozik a német folk techno második hulláma: a frankfurti Frank Heinrich Rebootként magabiztosan egyengette karrierjét az utóbbi években, volt megjelenése a Cocoon, Sei Es Drum és Cadenza kiadókon egyaránt. A Caminando című tavalyi száma még ma is himnusz a meditálósabb techno partikon, a szerző egy egyszerű négynegyed ütemmel nagyszerűen ültette át Geraldo Vandré tiltakozó dalát a gépek világába. Itt van most első albuma, a Shunyata, ami eredetileg egyébként buddhista kifejezés, és ürességet jelent. Ráadásul ennél jobban nem is lehetne megfogalmazni Reboot lemezének esztétikáját: Heinrich villalobosi minimal koncepciókat alkalmazva építi fel a számokat, a folk elemek helyett viszont mély, monoton részekkel próbálja magával ragadni, hipnotizálni a hallgatót. Kevés eredménnyel: a moduláris szintetizátorokkal felépített részekből hiányzik az a magával ragadó vonzalom, ami kiváncsivá tenné a hallgatót, a felvételek egytől-egyig inkább csak unalmasak, semmint, hogy ügyes megoldással hoznának ki valami művészien frappánsat az üresség gondolatából. Az utóbbi hetekben rengetegszer meghallgattam a lemezt, egyaránt adtam neki esélyt autóban, munka közben, tanulás alatt, alváshoz, ébredéshez és próbáltam kifejezetten csak rá koncentrálni, de mindig azon kaptam magam az utolsó szám után, hogy egyáltalán nem akarok többször elmerülni benne, mert nyűg – ennél többet írni róla meg aztán végképp.

Reboot – Shunyata

Reboot – Shunyata” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Szkítör szerint:

    Arra azért mindig kiváncsi voltam hogy miként lehet ennyiszer meghallgatni egy olyat lemezt ami nem tetszik már első két hallásra sem. (én kb. egyedül a holden at the controlsal voltam úgy hogy még első 5 hallásra se tetszett aztán megszerettem minél többet hallgattam). már csak szabadidő szempontjából is, hiszen annyi érdekes zene jön ki nap mint nap.

  2. cutoff szerint:

    “hiszen annyi érdekes zene jön ki nap mint nap.” én ezt nem érzem pedig elég rendesen kutakodok napi szinten. 2010 eddig nekem egy rohadtul gyenge év kimagasló megjelenések szempontjából, aztán persze kinek mi az érdekes zene.

  3. Szkítör szerint:

    hát én a mixekkel együtt értettem, de albumból is volt már idén jó pár darab ami nagyon jó volt, talán egyedül mix cd-k terén nem volt túl nagy a felhozatal eddig.

Vélemény, hozzászólás?

