Az utolsó szó jogán

Inkább előbb, mint utóbb mondom ki az elkerülhetetlent: akármennyire is feszülök meg, sajnos nincs már energiám írni ezt a blogot. Magyarázkodhatnék, mert megvannak az indokaim – a legegyértelműbbet azért elmondom: imádok főállásban blogolni, de egy forintot sem látok belőle. Valami másra szeretném azonban felhívni a figyelmeteket, pontosabban azokét, akik továbbra is szívesen olvasnák az írásaimat. Kezdve azzal, hogy nem zárom be ezt a weboldalt; az eddigi tartalom továbbra is elérhető lesz, és ki tudja, egyszer elképzelhető, hogy tudom majd folytatni.

Ami a többit illeti: nagy reményekkel írtam közel két évig a Quartra, szerettem is, de október óta már ott sem publikálnak. Az ok nagyon egyszerű, az elektronikus zene nem fő prioritás ott, és belefáradtam, hogy minden cikkemet el kellett magyarázni, hogy miért akarom megírni, ráadásul még így is általában csak minden hatodik, vagy nyolcadik javaslatomat okézták le. Megértettem és elfogadtam, hogy erre a tartalomra nincs a Quarton szükség. Sok sikert kívánok nekik a továbbiakban, remélem ki tudnak majd építeni egy olyan adatbázist, ami elősegíti, hogy a fiatalabb generációk is elkezdjenek új zenéket hallgatni és folyamatosan keressék az izgalmasat.

Hasonló okokból kifolyólag a Recorderen sem folytatom tovább, noha ott nem is nagyon kezdtem el semmit. Sajnos náluk minden tartalmat a főszerkesztő dönt el, és amit nem ismer, arról nem hajlandó semmilyen formában cikket kirakni, úgyhogy az elektronikus zenei segítségemmel gyakorlatilag használhatatlan író voltam ott.

Ami így marad: Kultblog. Aki nem ismerné: ezt a blogot (magazint?) még Csabával találtuk ki valamikor 2006 nyarán egy kuplungos sörözés alkalmával (őt még a partyorigós időkben ismertem meg, lassan tényleg ancient history, ahogy divatos mondani), egy évvel később megcsinálta az oldalt és toborzott egy halom embert. Egy nagyon klassz site, én imádom és sok szempontból a sajátoménak is érzem. A szerkesztők egytől egyig jó ízléssel rendelkező, lelkes emberek. Inspiráló köztük lenni és írni. Persze eddig is írtam, az interjúsorozatom például óriási sikert aratott, ezért a jövőben a szabadidőm e tevékenységre szánt részét csak és kizárólag a Kultblogba fogom fektetni. Január 3-án ráadásul megtörténik a régóta várt dizájnváltás is – érdemes lesz gyakorta látogatni az oldalt.

Köszönöm mindenkinek, aki szerette és olvasta ezt a blogot. Sokatokkal találkoztam bulikban, aminél jobb dolgot elképzelni sem tudtam volna soha. Remélem összefutunk ezentúl is.

:xxxx

Az utolsó szó jogán

Az utolsó szó jogán” bejegyzéshez ozzászólás

  1. gyurmapok szerint:

    egyrészt sajnálattal olvasom, másrészt viszont maximálisan megértem és jó helyen lesznek a kritikák a kultblogon is. köszi és hajrá!
    (nehéz lesz hozzászokni, hogy ne kattintsak ide naponta vagy fél tucatszor)

  2. Nagyon sajnálom, hogy meg kellett hoznod ezt a döntést. Az Urban Sounds volt a forrásom, ha minőségi eleketronikus zenéről akartam olvasni hozzáértők tollából, magyarul.
    R.I.P. és viszlát a Kultblogon.

  3. macat szerint:

    Jajjj, ezt nagyon szomorú olvasni. Baromira reméltem pedig, hogy kialakul a blog körül egy közösség aki életben tartja.

    Sírni fogok, mert nekem a legizgalmasabb magyar zenei blog ez.

  4. Rónai András szerint:

    Mivel itt nyilvánosan állítottál néhány dolgot a Quartról, ezért nyilvánosan válaszolok.

    Abban az értelemben igaz, hogy “október óta már ott sem publikálnak”, hogy egyszerűen október óta nem küldtél semmit, de még egy emailt sem arról, hogy nem fogsz küldeni semmit, itt olvastam, hogy elhagytál minket. Ha nem küldesz semmit, akkor persze nem publikálunk.
    Nem kellett minden cikkedet elmagyarázni és leokéztatni, az meg még kevésbé igaz, hogy “minden hatodik-nyolcadik javaslatodat” okéztuk le. Nagyon kevés lemeznél volt az, hogy “erről ne írj, mert más már lefoglalta”, illetve néha visszakérdeztünk, hogy pl. “az Apparat mixlemez tényleg olyan fontos, hogy külön cikket érdemel?”, mire te azt mondtad, hogy “igen, az”, mondtuk, hogy “oké”, aztán nem küldted. Ha nagyon ráérnék, elég hosszú listát össze tudnék állítani olyan lemezekről, amikről azt mondtad, hogy írni fogsz, aztán nem írtál.

    Az szintén nem igaz, így egyszerűen és szimplán, hogy a Quarton ne lenne szó elektronikus zenéről.

    Amúgy én is sajnálom, hogy abbahagyod ezt a blogot.

    1. andrás,

      azért szerintem te is tisztában vagy azzal, hogy főleg 2009-ben mennyi levelet küldtem neked és a bencének cc-zve, hogy mikről írnék, és zömmel lelőttétek mindet. ennek az eredménye volt az, hogy 2010-ben kb. 5 cikket írtam nektek, és ti se kerestetek engem, hogy lenne-e kedvem még írni valamiről.

      abban igazad van, hogy nem búcsúztam el, ami az én nagy faszságom. őszintén szólva reménykedtem abban, hogy majd összefutunk valami partin, és ott elmondhatom (az ultrahangon már el akartam, csak sosem találkoztunk egy percnél tovább).

      remélem nem úgy jött le ez a poszt, hogy “beszólok a quartnak egy nagyot a végén”, mert nem ez volt a szándékom. én tényleg úgy látom, hogy az elektronikus zene már nem létfontosságú nálatok, és emiatt egyszerűen fölöslegesnek éreztem magamat.

  5. flash szerint:

    Zoli, követünk a Kultblogba – ígérhetem sokunk nevében.
    A Quartot meg ne sajnáld: az Inkei beejtőrnyézese lebénította a fiatalabbakat, s az ellehetetlenítésükben az izgága és szolgalelkű Rónaiban hűséges alattvalóra talált.
    Recorder? Ahol pl. egy c(söcsö)m meg egy stereomackó(!) a maguk nyálas twee-popját népszerűsíthetik? Na ne már! Ugyan mi dolgod lehetne egyáltalán közöttük?
    Ne add fel Zoltán, nekünk kellesz, és késssz.

  6. Sajnálom.

    Csak pár lemez, amit innen vagy onnan, de a te kritikáid miatt hallgattam meg:

    The Black Dog – Radio Scarecrow
    Intrusion – The seduction of silence
    Gang Gang Dance – Saint Dymphna

    Ezekért örök hála.

Vélemény, hozzászólás?

